7. listopadu 2016

Lissa píše - Prosím, nezabíjejte mě...



Jak jste si už všimly, poslední dobou je na blogu pusto. Totálně pusto. Myslela jsem, že nic horšího mě potkat nemůže, ale to jsem se spletla. Od 1.9. prožívám tu největší noční můru a nemůžu se z ní probudit. Její jméno = maturitní ročník.

Začalo to nevinně rozvrhem. Ano, frkněte mi třikrát týdne do tří, kdy mi nejbližší autobus jede až o půl paté (respektive za hodinu a půl). V pátek máme jen pět hodin - jediná výhoda celého týdne. Celý čas, co bych mohla číst, strávím dojížděním. Řeknete si, že můžu číst v autobuse, ale to bych šestkrát nesměla přejet zastávku (naštěstí jsem jela o zastávku dál v naší obci a nemusela jít z jiné vesnice až domů, z toho by mi fakt hráblo).

Další věc je maturitní ples. Problémy se vstupenkami a plakáty, které nám sponzor navrhnul a řekl, že nám je vytiskne zadarmo - ušetříme tak asi 4 tisíce. Problém domluvit se s profesory, jak to vlastně bude. A až udělal návrh, tak se změnilo téma a všichni krčili nos, jak se jim to nelíbí. Téma Great Gatsby si přivlastnila jedna škola v našem městě, takže to už nemůžeme mít, protože je to totálně trapné. Co může být více infantilní než superhrdinové? O půlnoci vyhlásíme, který kostým Supermana a Batmana, oba vypůjčené z půčoven, je nejoriginální. A co na tom, že druhá třída chce mít fluffy ples. Takže jsem zadala superhrdiny a jednu neutrální vstupenku. Druhý den mi bylo oznámeno, že "jsme se shodli na tom, že budeme mít černo-zlatý ples". Nesnáším černou a zlatou - připadají mi jako nápis na věnci a dušičky. Hlavně mě rozesmálo to shodli jsme se - aka 3 lidi z 4.A a 4.B si řekli, že černá a zlatá, ale shodli jsme se jako dva celky. Aby toho nebylo málo, tak je to Superples - nikdo nereagoval na moji výtku, že z toho není poznat, že se jedná o maturák.

Dále bojuji s češtinou, protože naše profesorka češtiny ohluchla (částečně a ztratila rovnováhu, naštěstí se sluch lepší) a na měsíc jsme měli stabilní supl, ale teď to spojí s matikou a angličtinou. Co na tom, že máme jen 2 hodiny za týden a navíc každou s jinou profesorkou? Co na tom, že test píšeme už 11.4.? Co na tom, že se pořád oddaluje její příchod?

Ke všemu je naše třídní nějaká naštvaná a nerudná. Ve středu máme třídní schůzky a prý o nás určitě uslyší na pedagogické radě, která schůzkám předchází. Ano, každý chce poslouchat, jak 4.B má nejvyšší absenci (5 lidí má náběh na komisky z těláku...).

A teď ta nejhorší věc - nemám vůbec žádný čas na čtení! Buď soboty zabíjím oslavami, nebo mám doučování, které mi pomáhá připravit se na FCE zkoušky, nebo makám na přímačky ze ZSV a dějepisu. Jako procvičení na češtinu opravuji jeden příběh, jehož autor ho chce vydat. Jo, záživný to život maturanta.

Doufám, že to nebude dlouho trvat, a já se vrátím zpátky v plné síle (ano, my slibotechny moc rády slibujeme to, co stejně nedodržíme). Mám přednastavené nějaké maturitní rozbory a zkouším psát recenze, které mi absolutně nejdou a nedávají žádný smysl. Zavalená emaily a telefony. Už se vidím, jak dnes večer píšu povídku. Jinak se z toho asi zcvoknu, tentokrát doopravdy. Proč musím být takový puntičkář?!

PS: Nepořádá někdo nějaký blogerský sraz? A byli jste na Humbooku?

Vaše Lissa

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý váš komentář. :-)